DOZO Björn-Olav
Professeur
Faculté de Philosophie et lettres
Département médias, culture et communication
Humanités numériques et cultures vidéoludiques
Traverses
- ULiège address
-
Bât. A4 CIPL
quai Roosevelt 1B
4000 Liège
Belgique
- ULiège phone number
- +32 4 3665214
-
Captcha : Put the image in the right direction
- Mobile
- +32 473 36 96 05
- Conseil sectoriel à la recherche et à la valorisation
- Sciences humaines
- University degrees
-
2007 : Doctorat en langues et lettres (Université de Liège)
Biography
In 1998, Björn-Olav Dozo began studies at the ULg's department of Romance languages and literatures. He rounded off his degree by writing a dissertation on `The reception of Thomas More's Utopia by his French translator.' He continued in 2002 and a doctoral thesis, analysing respectively `The two first generations of the Royal Academy of French Language and Literature: discourse, personnel and networks' and `The measure of a writer; a socio-statistical study of the francophone Belgian literature sub-field between the wars, a thesis written under the supervision of Jean-Marie Klinkenberg in 2007. He was a F.R.S-FNRS postdoctoral researcher and is now lecturer at the University of Liège.
At the same time, the researcher has been extending the range of his activities. He is amongst the founder members of COnTEXTES, whose journal he co-edited (2006-2011), and of the comic strip study group, `ACME¿, whose book collection he coordinates. Since 2013, his research has focused on video games as cultural objects. He is one of the co-founders of the Liège Game Lab, whose activities can be followed on social networks (@LiegeGameLab on Twitter) and on their website. He also is the codirector of the Presses universitaires de Liège and the director of the Centre informatique de Philosophie et Lettres (CIPL) and of the Cellule d'Appui à la Recherche et à l'Enseignement (CARE) "Digital Tools | Outils numériques".
Research field
- Médias
- Sociologie des loisirs, des arts et de la culture
- Histoire de la littérature
ULiège Course
Public and interpersonal communication in the digital space, 30h Th, DOZO Björn-Olav, HAMERS Jeremy
Histoire et analyse des pratiques du jeu vidéo*, 30h Th, DOZO Björn-Olav
Introduction aux humanités numériques*, 30h Th, DOZO Björn-Olav
Internet et sciences humaines : théories, usages, créations, 30h Th, DOZO Björn-Olav, HAMERS Jeremy
Genres paralittéraires (domaine français)*, 30h Th, DOZO Björn-Olav
Le jeu vidéo comme objet d'analyse et d'étude, 16h Th, 110h AUTR, DOZO Björn-Olav
Histoires et présents du jeu vidéo, 14h Th, 2h Pr, 110h AUTR, DOZO Björn-Olav
Pratiques de création : initiation et projet personnel, 6h Th, 10h Pr, 110h AUTR, DOZO Björn-Olav
Pratiques de création : le jeu vidéo dans le contexte pédagogique, 8h Th, 8h Pr, 110h AUTR, DOZO Björn-Olav
Related content
- Lire les magazines de jeux vidéo. Couverture(s) de la presse spécialisée française
- Comprendre la littérature de jeunesse. Le livre du MOOC de l'Université de Liège
- Dark Vador. À feu et à sang
- Liège Game Lab : 3 ans de recherche dédiée aux cultures vidéoludiques
- Les lauréats du premier "Appel à projet" de la MSH
- A Digital Lab opens its doors in Liege
- Carnet de recherches personnel